Klub
Archív

Newsletter

Prihláste sa do Lúč-mailing listu, aby ste mohli pravidelne dostávať informácie o programe alebo vyhrať lístky na vybrané akcie.

PODPORA

Spustili sme kampaň.

WWW.KOLOMAZ.SK


 

12 Oct
Streda

Vstupné Voľný

KÚPIL SOM V IKEA...
Img_big_85 Text kontroverzného argentínskeho autora sa zaoberá rituálmi konzumnej spoločnosti. García sa snaží odkrývať ilúzie a falošné predstavy, ktoré sa ukrývajú za niektorými hodnotami. Vraví: „Žijeme v rýchlom svete plnom ruchov. Je na nás, aby sme si prázdnotu o niečo zintenzívnili.“ Na podkopávanie autorít a hodnotových systémov trhovej spoločnosti používa metódy známe z prostredia reklamy – provokáciu a konfrontáciu. Text Kúpil som si... (podobne, ako iné Garcíove texty) je napísaný ako „hacknutá“ reklama. Je plný sloganov, ktoré ale otvorene odhaľujú ničotu, skrývajúcu sa za propagovanými produktami, a perpetuum mobile spotreby. García vraví: „Máme potrebu. Keď si niečo kúpime a saturujeme ju, okamžite vzniká iná potreba. Táto nespokojnosť je nekonečná.“ Metóda, ktorou autor pracuje pri písaní (a inscenovaní) svojich textov, sa čiastočne formovala v reklamných agentúrach, kde pracoval. Jeho cieľom je provokovať a prekvapovať diváka. Intenzívne napáda konzumnosť a spoločnosť, ktorá stavia na viere v konzum. „Nesnažím sa útočiť na vieru v Boha. Väčšmi ma zaujíma ikonografia imidžu.“ Kladie vedľa seba fakty v čo najvyostrenejšej podobe. Je na divákovi, ako si ich vzájomnú konfrontáciu interpretuje. Na margo svojej metódy autor uvádza: „Niekedy píšem o veciach, ktoré ľudia nechcú počuť. Život je ťažký, takže v divadle nie je jednoduché ľudí prekvapiť. Ale aj tak sa o to snažím.“ Koncept: Eduard Kudláč Hrá: Tomáš Hudcovič Premiéra sa konala v rámci OFF programu prestížneho medzinárodného festivalu DIVADELNÁ NITRA /www.nitrafest.sk/ Štart: 20:00 hod. v Klube Lúč