Divadlo
Archív

Newsletter

Prihláste sa do Lúč-mailing listu, aby ste mohli pravidelne dostávať informácie o programe alebo vyhrať lístky na vybrané akcie.

PODPORA

Spustili sme kampaň.

WWW.KOLOMAZ.SK


 

15 Oct
Pondelok

Vstupné € 6 / na mieste

TRI TVORIVÉ TVORY
Img_big_1071 3T teda divadelno – improvizačná skupina troch hercov, ktorí si užívajú adrenalín na javisku. Tvoria ho Juraj „Šoko“ Tabaček, Lukáš „Pucho“ Puchovský a Stano Staško. Naše zoskupenie vzniklo v decembri 2004 v Žiline, kde pravidelne môžete zhliadnuť naše predstavenia. Improvizácii sa však venujeme už od roku 1997.
Môžete nás však vidieť aj v Bratislave, Trnave, Nitre, Trenčíne, Marine, Liptovskom Mikuláši, vo Zvolene, či Olomouci. V pláne máme navštíviť aj iné mestá. Možno to bude aj to vaše. Ak by ste chceli, aby sme vás prišli zabaviť kontaktujte nás. Ak to bude v našich silách radi prídeme.
Improvizácii sa venujeme ako výslednému divadelnému tvaru a vždy v komunikácii s divákom. Predstavenia sa tak stávajú interaktívnymi, kde divák určí smerovanie deja, alebo ho v procese pozmení.
Naša improvizácia je v značnej miere situačná. Znamená to, že humor ktorý sa snažíme produkovať vzniká priamo na javisku. Často ním prekvapujeme aj seba samých. Pri každom predstavení vytvárame novú a nepredvídateľnú divadelnú hru, čo v praxi znamená, že vytvárame dej, postavy, prostredie… priamo pred divákmi na tému, ktorú si zvolia oni. Každú tému sa snažíme naplniť humorom a zmysluplne uzavrieť.
Každé predstavenie je spoločné dobrodružstvo hercov a divákov, cesta do krajiny fantázie a temných zákutí ľudskej predstavivosti. Neplatia tu žiadne obmedzenia, spracúvame vlastné skúsenosti i spontánne podnety do autentického príbehu. Divadelná improvizácia je umelecký tvar natoľko citlivý, že do hry vstupujú i nálady a pocity divákov, a predstavenie sa tak stáva naozaj spoločným dielom. Je premiérou a derniérou zároveň, ide teda o neopakovateľný zážitok z tvorivého procesu a vzniku predstavenia priamo pred vašimi očami.
Improvizácii sa venujeme ako výslednému divadelnému tvaru a vždy v komunikácii s divákom. Predstavenia sa tak stávajú interaktívnymi, kde divák určí smerovanie deja, alebo ho v procese pozmení. Naša improvizácia je v značnej miere situačná. Znamená to, že humor ktorý sa snažíme produkovať vzniká priamo na javisku. Často ním prekvapujeme aj seba samých, čo sa snažíme využiť, ale nebránime sa ani scudzovaciemu efektu, keď priznáme, že aj nás to zaskočí a baví. Divák, však toto priznanie ocení. Pri každom predstavení vytvárame novú a nepredvídateľnú divadelnú hru, čo v praxi znamená, že vytvárame dej, postavy, prostredie… priamo pred divákmi na tému, ktorú si zvolia oni. Každú tému sa snažíme naplniť humorom a zmysluplne uzavrieť.
Predstavenie trvá cca 90 min a skladá sa z viacerých skatchov (zvyčajne z troch), na ktoré sa pripravujeme cca 3 min. Každý z nich je svojským spôsobom improvizácie. Improvizáciou sa snažíme zabaviť divákov humorom, ktorý vzniká priamo na javisku a na ich podnet. A to rôznymi formami:
1. Diváci napíšu pri vstupe akúkoľvek tému, ktorú si potom vylosujeme.
2. Dajú nám pár predmetov, ktoré sú pre nás inšpiráciou.
3. Text, ktorý sa snažíme oživiť.
4. Pár záchytných, aj zdanlivo nesúvisiacich bodov príbehu, kde sa snažíme vytvoriť jednu dejovú líniu.
5. Témy ako skomoleniny známych filmov, či rozprávok, prípadne športové odvetvie.
6. Pohybová improvizácia na danú tému.
7. Slovná improvizácia: – klasická komunikácia.
8. Veršovaná komunikácia, poprípade spievaná.
9. hudobná improvizácia, ktorá doprevádza a dopĺňa akúkoľvek inú: – reprodukovaná ( CD nosiče ) – akustická ( gitara, klavír, perkusie)
10. improvizácia s predmetom: – predmet sa v rukách hercov mení, nadobúda asociatívne významy a práve okolo neho sa vytvára príbeh.
11. „dabovaná“: – herec, ktorý hrá nejaký príbeh je dabovaný. Teda slová aj zvuky mu vytvára kolega. Herec musí reagovať na podnety ktoré dostáva, ale aj naopak stáva sa inšpiráciou pre toho, kto dabuje.
12. Prostredie, miesto: jednoducho sa určí, kde sa odohráva príbeh. To sa stáva inšpiráciou pre improvizáciu
13. Tkz. vedenie kolegov tak, že jeden je v pozícii Deus ex machina, keď v komunikácii s divákom zadáva okolnosti kolegom. Táto pozícia sa môže striedať.
14. Schéma, diváci spontánne nadiktujú niekoľko záchytných bodov scénky, ktorú následne podľa nich zahráme.
Sme však otvorení pre akýkoľvek spôsob improvizácie, na ktorý nás divák vyzve.