Divadlo
Archív

Newsletter

Prihláste sa do Lúč-mailing listu, aby ste mohli pravidelne dostávať informácie o programe alebo vyhrať lístky na vybrané akcie.

PODPORA

Spustili sme kampaň.

WWW.KOLOMAZ.SK


 

30 Apr
Pondelok

Vstupné Voľný

Rodrigo García: PRÍBEH RONALDA, KLAUNA OD MCDONALDA + DISCO DJ HLAVOLAM
Img_big_373 Inscenované čítanie bratislavského Štúdia 12 spojené s disco music Dja HLAVOLAMA a nejakou projekciou nejakých zaberov niečoho. Réžia: Ján Šimko Preklad: Katarína Zubácka Účinkujú: Juraj Igonda a Pavol Plevčík Hudba: Pavol Plevčík Spoznanie bizarnosti postáv, ktoré chrlí priemysel zábavy a umelých slastí. Predvádzanie zhubných následkov kvázi vzdelania, ktoré otupuje citlivosť mladých ľudí, pohrúžených v nepretržitej prítomnosti. Oživenie poézie vecnosti a telesnosti. Východiskom inscenácie je trojica historiek o McDonalde: spomienka na smrť otca, pri ktorej je správa spojená s návštevou malého chlapca v McDonalde (Mc chrám útechy); spomienka na pocit samoty a ohrozenia turistu (Mc istota domova); a nakoniec spomienka na utrpenie mladého muža po obriezke (Mc ozdravné sanatórium). Príbeh Ronalda, klauna od McDonalda, nabáda nedôverovať istým tmavo sfarbeným nealkoholickým nápojom, jedlám zo záručnou dobou päť rokov, ľuďom, čo dávajú prácu a napokon ani sebe samému. García sa v inscenácii zaoberá mäsom vo všetkých významoch a v súvislosti s rôznymi formami násilia. Rodrigo Garcia (1964) sa venuje písaniu, scénografii, videoartu a divadelnej réžii. Narodil sa v Argentíne v rodine mäsiara, od roku 1986 žije a pracuje v Madride. V roku 1989 založil divado La Carnicería, ktoré vo sa svojich experimentálnych inscenáciách pokúša hľadač osobitý divadelný jazyk, založený na silných vizuálnych metaforách a poetickom jazyku. Ranná tvorba divadla bola ovplyvnená najmä S. Beckettom, H. Pinterom, E. Pavlovskym, F. Arrabalom, H. Müllerom, Th. Bernhardom, L. Célinom, P. Handkem. Začiatkom deväťdesiatych rokov sa na javiskách Madridu a Valencie venoval réžiám vlastných scenárov, ale aj textov Th. Bernharda, W. H. Audena, Ch. Baudelaira, Brucea Naumana, H. Müllera. Od polovice deväťdesiatych rokov pracuje výlučne s vlastnými textami (Prométeus, Španielske jatky, After sun, Somebody to love). S divadlom La Carnicería pravidelne hosťuje na medzinárodných divadelných festivaloch (v roku 2004 s inscenáciou Príbeh Ronalda... hosťovali na festivale Divadelná Nitra). Okrem toho pôsobí ako scénograf a venuje sa multimediálnm projektom (nočné cesty, Poháre so snivou vodou). Na Slovensku je známa jeho hra Kúpil som si v IKEA lopatu na vykopanie vlastného hrobu. www.studio12.sk