Trvanie 60 min
Miesto Prvá komorná divadelná scéna
Vstupné dobrovoľné vstupné
Divadelný režisér a scenárista Ján Mikuš dlhodobo pracuje na svojej klaunskej postave John Clown, ktorá sporadicky ožíva svojimi krátkymi číslami na rôzne veľkých slovenských javiskách. Posledným celovečerným predstavením bola operná schow s názvom Clown in the garden, ktorú po prvý krát uviedol spolu s hercami nezávislého Divadla Gasparego v Liptovskom Mikuláši. Vo svojej hereckej tvorbe nadväzuje na svoju úspešnú monodrámu Werter, Werter, s ktorou hosťoval na festivaloch v Londýne, Moskve, Lodži, Prahe, Ostrave, Váci atď. . Jeho obľúbenou témou je hra s mystifikáciou a divadlom ako takým, hra s autentickým stretnutím s divákom a na neposlednom mieste je to práve humor. V posledných rokoch sa intenzívne venuje postave klauna, absolvoval radu workschopov vedených zahraničnými, etablovanými lektormi, pôsobiacimi napríklad na Broadway, alebo v Los Angeles v Cirque du Soleil.
Pre festival v Trenčíne špeciálne pripraví divadelnú inscenáciu určenú najmä dospelému divákovi, ktorá bude vychádzať z danej témy festivalu, ktorou sú hranice. Klaun ako taký je postavou, ktorá často vychádza a čerpá z pojmu hraníc, jej porušovanie je tou zásadnou istotou, ktorou skutočný klaun prináša. Možno aj pre tento okamih sa niektorí ľudia klauna boja, pretože jeho správanie je často nepredvídateľné a jeho poslaním je narušovať divácky komfort. John Clown však v tomto ohľade nepatrí k extrémistom, jeho svet je o poznanie poetickejší a kúzelnejší. V československom kontexte má klaunské perfomance svoju tradíciu, počnúc svetovým cirkusom Kludský až po B.Polívku, či C.Turbu.
Predstavenie Jána Mikuša Bay, Bay Bird má ambíciu priniesť autentické stretnutie s klaunom a s hľadaním tejto kúzelnej postavy, ktorá ukazuje človeka v jeho náhlej a bezprostrednej zraniteľnosti, stupidite a úprimnosti. V jeho páde na hubu a v opätovnom vstávaní na rovné nohy.
Koncept, réžia a hrá: Ján Mikuš
Klub Lúč